|
 |
Aktualności
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Wielki sukces uczniów Gimnazjum nr 1. Bartosz Kurgiel laureatem, Weronika Gutowska i Weronika Jóźwik finalistkami ogólnopolskiego finału konkursu „Papież – Słowianin”
18 maja 2017 roku w Łodzi odbyły się eliminacje ogólnopolskiego konkursu z wiedzy o życiu i czasach Karola Wojtyły - św. Jana Pawła II: „Papież – Słowianin”. Wśród 58 finalistów z 7 województw znalazło się aż troje uczniów Gimnazjum nr 1 w Koluszkach: Bartosz Kurgiel (3c), Weronika Jóźwik (2d) i Weronika Gutowska (2c). W tym roku tytuł laureata konkursu wywalczył Bartosz Kurgiel (V miejsce w Polsce). Temat ósmej edycji konkursu brzmiał: „Św. Jan Paweł II – papież spod znaku Fatimskiego Orędzia Matki Bożej”. Eliminacje z wiedzy i nauczania Papieża-Słowianina były ponownie organizowane przez Łódzkie Kuratorium Oświaty w porozumieniu z innymi kuratoriami. Patronat nad eliminacjami tradycyjnie objęło szereg osób i instytucji, m.in. Ministerstwo Edukacji Narodowej, Wojewoda Łódzki, Marszałek Województwa Łódzkiego, Arcybiskup Metropolita Łódzki, Prezydenta Miasta Łodzi i inni. Konkurs przeprowadzany jest w trzech etapach: szkolnym, wojewódzkim i ogólnopolskim. Etap szkolny polegał na samodzielnym napisaniu pracy na jeden z wybranych tematów. Zagadnienia dotyczyły wartość modlitwy różańcowej, ulubionej modlitwy św. Jana Pawła II; związku wydarzeń z 13 maja 1981 r., (zamach na życie papieża) z orędziem fatimskim oraz tajemnicy biskupiego i papieskiego zawołania TOTUS TUUS a także symboliki herbu papieża- Polaka...
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Konkurs „Why Jesus?”, z treści akademii wielkanocnej AD 2017 rozstrzygnięty
Katarzyna Kozal uczennica klasy 1 d naszego gimnazjum została zwycięzcą konkursu Why Jesus?, który stanowił przedłużenie akademii wielkanocnej AD 2017. 22 maja br. zwycięzca rywalizacji konkursowej został wyłoniony przez komisję szkolną w drodze losowania. Przypomnijmy, w środę 12 kwietnia w Gimnazjum nr 1 odbyła się niecodzienna uroczystość. Nasi uczniowie: Julia Krajewska, Paulina Kucharska, Kamila Śnieg i Konrad Zylbersztajn z klasy 3 b oraz Miłosz Kłopski i Jakub Płacheta (multimedia) mieli tego dnia niełatwe zadanie. Otóż, publiczne przed swoimi rówieśnikami zaprezentowali program religijny, z którym silą rzeczy musieli się identyfikować, dają kolegom i koleżankom świadectwo dojrzałej wiary. Odpowiedzialnymi za przygotowanie uczniów i przebieg akademii byli p. Anna Spała (j. angielski), p. Dawid Urbańczyk (katecheta), p. Romuald Spychalski (muzyka) oraz p. Piotr Łyszkowicz (plastyka). Program artystyczny rozpoczynał się pięknym śpiewem chóru Gimnazjum nr 1 oraz wprowadzeniem teologicznym. Osnową akademii była próba odpowiedzi na tytułowe pytanie Why Jesus? (Dlaczego Jezus?). Uroczystość oprócz tradycyjnej formy: muzyczno-recytatorskiej skupiała uwagę młodych widzów bogatą multimedialną oprawą. Uczniów szczególnie zaciekawiły dwa autorskie filmy z Malty i Meksyku wolontariuszy współpracujących przed laty z naszym gimnazjum. Nick Gatt Coleiio w profesjonalny sposób ukazał tradycje wielkanocne najstarszego katolickiego kraju Europy – Malty. Jonathan Hannibal z Meksyku w ciekawy sposób przybliżył specyfikę przeżywania Triduum Paschalnego i Wielkanocy w największy hiszpańskojęzycznym kraju Ameryki Łacińskiej. Przedłużeniem tego nasyconego pozytywnymi emocjami i ewangelizacyjnymi treściami programu był właśnie konkurs Why Jezus?. Inspiracją do jego ogłoszenia był kluczowy dla zrozumienia przesłania akademii wielkanocnej dostępny w sieci filmik o tym samym tytule. W szczególności, chętni uczniowie z Gimnazjum nr 1, musieli poprawnie odpowiedzieć na dwa pytania z j. angielskiego i religii: What city is the capitol of culture 2018? (Jakie miasto będzie stolica kultury w 2018 r. ?) oraz Na czym polega wyjątkowość Jezusa na tle założycieli innych religii? Wzorem lat ubiegłych akademia i konkurs wielkanocne miały przede wszystkim służyć wprowadzeniu młodzieży w tajemnice religijne przeżywane w Triduum Paschalne oraz Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego. Drugim celem przyświecającym programowi artystycznemu było poszerzenie kulturowych horyzontów uczniów naszej szkoły i uświadomienie uniwersalnego charakteru religii katolickiej pomimo jej „narodowej” różnorodności. Wydaje się, że powyższe cele zostały osiągnięte.
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
<< Poprzedni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 Następny >>
|
 |